dinsdag 20 augustus 2013

Badkamer

De tweede week van mijn vakantie heeft in het teken gestaan van de badkamer. Toen ik vorig jaar dit huis kocht, heb ik meteen de badkamer laten veranderen. Het bad er uit, een kast voor de wasmachine er in, nieuwe hippe wasbak en een goede doucheruimte

De wasbak is één van mijn succesnummers in dit huis. Een vriendin is binnenhuisarchitecte. Ze kwam bij me eten om mee te denken over de nieuwe badkamer. Ze maakte een paar tekeningen, en daarvan koos ik er een. Dat de badkamer uiteindelijk heel anders werd, kon ze gelukkig heel goed hebben. We snuffelden op Internet en ik vond daar een prachtige wasbak. Prachtig maar duur, vond ik voor € 560,00.

Een paar dagen later bracht een andere vriendin me een knipsel uit de krant. Het was een aankondiging van een internetveiling van badkamerspullen bij de plaatselijke woningboulevard. Ik ging kijken, samen met de aanneemster en koos een paar dingen die ik zou kunnen kopen. Tot mijn grote plezier was 'mijn' wasbak ook te koop. Hij was met een moderne kraan gemonteerd op een oranje glasplaat. Op de glasplaat zat een kras, maar dat maakte mij niet zoveel uit. Ik wilde alleen de wasbak en de kraan.

Een paar avonden later in die week zat ik bij mijn buurvrouw op de bank met mijn laptop in de aanslag voor de veiling. Ik bood € 100,00 op de wasbak, want dat was de basisprijs. En tot mijn grote verrassing waren er geen andere bieders! Waarschijnlijk was de kras toch te afschrikwekkend. Dus, inclusief de veilingkosten, betaalde ik € 138,00 voor de wasbak en de kraan. Toen moest ik nog wel zorgen voor vervoer. En dat kostte ook geld: € 110,00. Maar al met al was ik een stuk goedkoper uit.

En nu is de wasbak voor mij iedere dag een plezier. Als je er tegen tikt, klinkt hij als een klankschaal. Ik gebruik die momenten als een bel die uitnodigt tot een moment stilte. Ik haal drie keer aandachtig adem en wacht toch het geluid weggestrorven is. Dat is heel rustgevend.

Maar goed, de muren van de badkamer moesten nog steeds gewit worden. Daar heb ik me op gestort. Ik had ze al eerder geschuurd, dus ik kon met de voorstrijk beginnen. Samen met mijn zus, die een week bij me logeerde, plakte ik alles af. Daarna kon ik beginnen en ging mijn zus naar de woonkamer om daar de roman blinds te maken die ik voor de ramen wil hebben. Ze schilderde ook de lijst voor de spiegel. Zij schildert heel netjes, dus ik was blij dat ze het wilde doen.

Nu zijn de muren geverfd, de gordijnen zijn klaar en de spiegel komt binnenkort aan de muur. Volgend jaar zomer ga ik de deuren verven. Daar kom ik nu niet meer aan toe. Alles op z'n tijd. Nu geniet ik van een frisse witte badkamer, die steeds meer wordt zoals ik het hebben wil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...