zaterdag 17 januari 2015

Gevonden voorwerpen

Nog even weer terug naar Amy's gazette. Meestal ben ik heel tevreden als ik in haar boek heb zitten snuffelen. Daar schreef ik kort geleden nog over. Er was een ding dat me niet zo blij maakte: ze schrijft vaak dat ze dingen vindt langs de weg. Kennelijk bij het grof vuil of tijdens 'containerduiken', als dat een goede vertaling is.

Containerduiken doe ik nooit. Volgens mij kan dat in Nederland nauwelijks omdat alle containers achter slot en grendel staan vanwege de veiligheid. Maar dingen langs de straat vinden, doe ik toch ook niet. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar bij  mij in de wijk staat er zelden wat aan de straat. Ik was daar net een beetje in mezelf over aan 't mopperen toen ik twee dingen vond: een karretje met heel veel tuinslang naast de vuilcontainer in mijn straat en een houten plank. Twee bruikbare dingen op 1 dag notabene!

De slang ga ik koppelen aan mijn buitenkraan en dan, verstopt tussen de planten, leiden naar de groentetuin. De slang is groen van kleur, dus veel zul je er niet van zien. De plank kan prima in mijn ingebouwde suitekast, waar ik een werkblad heb weggehaald.

Ik vond het wel een bijzondere samenloop van omstandigheden. En het heeft mijn humeur over de zaak zeker verbeterd. Ik realiseerde me dat ik een tijd geleden een plank vond, die ik wil gebruiken om een soort kapstok van te maken. Het is zo'n plank met een sierrandje aan en van de zijden, zodat je er een cottagekapstok van kunt maken. Ik moet er nog wel het een en ander aan doen. De plank is verkeurd en er zit wat mos op, maar ik red me er wel mee. Bij deze opgenomen bij de wensen van dit jaar: kapstok maken van de plank-met-ribbel. En dan zijn er nog de takken en de dennenappels voor de Coox, die ik toch ook allemaal op straat vind.

Het is niet zo spectaculair als Amy, maar goed, dan heb ik het ook over iemand. Ik ben tevreden met mijn hout, mijn slang en mijn dennenappels.   

1 opmerking:

  1. Gaaf dat je dat vond!
    Pasgeleden vonden wij vier wielen van een winkelwagentje in de berm. Leuk voor een verrijdbare tafel, of voor een karretje voor de kindjes.... zulke vondsten zijn geweldig. En goed voor uren knutselplezier! (ik pak ook vaak het boek van Amy er even bij... even een stukje lezen, ter inspiratie, voor de juiste 'mindset'.

    BeantwoordenVerwijderen

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...