woensdag 4 oktober 2017

Gekregen, gevonden, gekocht en gegeven 7

Ik heb hier even iets in te halen na een paar maanden stilte op mijn blog. Ik geef eerst een lijstje van alle dingen van afgelopen zomer en dan ga ik daarna weer verder met de laatste maand.

Gekregen
  • Ik kreeg een prachtige bos bloemen van een vrouw voor wie ik een tentoonstelling had gemaakt over haar Joodse grootvader die in Auschwitz is vermoord. Het is een van de ontroerendste dingen die ik ooit gedaan heb. En ik was zo blij met de bloemen!
  • Iets heel anders: een houten afwasrek zou worden weggegooid in de winkel omdat het te lelijk was om te verkopen. Ik dacht dat het goed zou zijn in  mijn coox. Intussen staat het op mijn stoel in de tuin om te voorkomen dat een buurkat er steeds op gaat liggen. Voor de kat heb ik een handdoek over een kussentje gelegd, kan ze toch lekker slapen in mijn tuin.
  • Ook uit de winkel: een half lege verpakking wierrook met lavendelgeur. Wij verkopen geen halve verpakkingen, dus kon ik die meenemen. Als ik de wierrook brand, is het voor de kinderen die Terre des Hommes steunt.

Gevonden
  • Er lag en fietslampje kapot op straat met twee batterijen. Laten liggen leek me slecht voor het milieu, als de batterijen gaan lekken. Ik kon het lampje niet meer in elkaar krijgen. Daarom heb ik de batterijen in mijn fietslamp gedaan. Toevallig waren die batterijen net leeg en ik heb niet veel zin in een boete voor zo iets kleins. Toch handig
  • De boom bij mijn kantoor was weer heel scheutig met dennenappels dit jaar. Waarschijnlijk zijn het andere dingen, maar ik weet niet welk soort boom het is. Ze doen het ook heel goed in de vuurkorf en de coox, maar ik wil dit jaar mijn schoorsteenmantel ermee versieren voor de kerstdagen.

Gekocht
  • Er werd in de winkel van Terre een dienblad binnengebracht dat je op schoot kunt houden, met zo'n kussentje er onder. Het kussentje kan los, dus kan ik het zo nu en dan in de was doen. Het is reuze handig voor het werken op de bank met de laptop op schoot en lekker warm.
  • Feestelijk sjaaltje voor bij een blauwe jurk
  • Bij Piloursemaborg, waar ik al eerder over schreef, kocht ik walnotenwijn, een bijzonder biertje uit een wiskeyvat en een zakje eikenzeewier. De walnotenwijn was mij te zuur, maar het heeft me op het idee gebracht dit jaar notenlikeur te maken. Daar kom ik nog wel op terug.
Gegeven
  • Ik kocht zaadjes gekocht van een onduidelijke plant. Vriend en ik vinden het leuk om onbekende dingen uit te proberen. En dat cadeau geven is heel leuk, de volgende keer als ik hem zie. Intussen hebben we de plant allebei gezaaid en het blijkt een soort spinazie te zijn. Wel leuk, ook lekker, maar niet heel bijzonder.
  • Mijn broer is een paar maanden met zijn vrouw ik het buitenland geweest voor een pelgrimage. Ik stuurde hem in een van de laatste weken een boekje over bier brouwen. Hij wil dat altijd nog een keer doen en het leek mij een leuke manier om hem thuis welkom te heten.

Zoals steeds.... wordt vervolgd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...