zaterdag 14 oktober 2017

Oktobermaand - opruimmaand



Jaren geleden kocht ik juist in oktober de grote woonbladen. Ze waren dubbeldik omdat het woonmaand was en er stond een rubriek in die me erg aansprak: binnenkijken. Je kon zien hoe anderen hun huis hadden ingericht. Welke dingen voor hen belangrijk waren. Toen ik er achter kwam dat het grotendeels in scene werd gezet, was de lol er meteen af. Het was dus niet zo echt als ik gedacht had.

De meeste indruk maakte het dat de huizen zo geweldig mooi geordend en opgeruimd waren. Dat was wel een droombeeld: een altijd net huis. Dat lukt mij meestal niet, vooral omdat ik vaak geen zin heb om er veel tijd in te steken. Ik heb een routine voor mijn slaapkamer en badkamer; die zijn altijd netjes en schoon. Dat komt ook doordat er weinig in staat.

En dat is mijn doel voor deze maand: opruimen en wegdoen. Ik heb al weer een tas vol kleren voor de kringloop in de gang staan. (Die is dan meteen weer rommelig, maar goed, dat is voor het goede doel) Ik moet vooral in de keuken aan de slag. Daar staat echt te veel in. Als ik dat in orde krijg, blijft het daar vast ook netter. En al met al functioneer ik beter in een huis dat opgeruimd is. 

Ik krijg iedere dag een tip via F*ace*book van Hilde Verdijk. Zij is professional organiser en biedt met haar bedrijf Yourganize ieder jaar het programma D'ruitdaging aan. Ik heb er al zoveel aan gehad. Niet alle tips zij bruikbaar: ik heb bijvoorbeeld geen souvenirs om weg te gooien. Ze maakt het programma voor iedereen en er zijn ongetwijfeld genoeg mensen die wel veel 'vakantieresten' in hun huis hebben. Als de tip niet werkt, bedenk ik zelf iets. Ik zal aan het einde van de maand een lijst maken van alles wat ik heb weggedaan. Ik ben zelf ook benieuwd, eerlijk gezegd.

Wil je meedoen met de D'ruitdaging, dan kun je Yourganize opzoeken op F*a*cebook en je daar aanmelden voor de D'ruitdaging. Je kunt ook een rondgang maken over You*tube. Daar staan veel filmpjes over opruimen. Hier één voorbeeld:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...