zondag 8 oktober 2017

Zondagbrunch


Er ligt een volle week achter me, lange dagen en veel indrukken: een goede reden om lekker lang in bed te blijven op zondagmorgen. Meestal ben ik in het weekend rond zeven uur wakker, zo werkt mijn innerlijke klok. Het is altijd nog een uur later dan de tijd waarop mijn wekker op werkdagen afgaat. Op zondagen wacht ik meestal soezend op de klokken van de Katholieke kerk, die de mensen oproept voor de mis. Dat is om kwart over negen, een keurige zondagse tijd om op te staan.

Vandaag was ik ook wakker toen de klok begon te beieren, maar in plaats van uit mijn bed te springen en de dag te beginnen, maakte ik een brunch voor mezelf en kroop weer lekker onder de wol. Het zonnetje scheen lekker mijn kamer binnen en op straat fietsten babbelende mensen voorbij.

Ik maakte thee van gember en een zakje Clipper, groene thee met citroen. En in mijn eerste kopje deed ik een lepeltje bloemenhoning. Ik bakte een broodje in mijn kleine oventje, deed daar huttenkäse op met avocado en wat kruiden. Weer boven, muziek via Internet op mijn telefoon en een tijdschrift om in te bladeren, heb ik heerlijk uitgebreid ontbeten. Toen kon de dag beginnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...